2010 yılında ilk nesil iPad'in tanıtılmasıyla oluşan tablet pazarı 4. yılında duraklamaya girdi. Tabletlerin gözden düşmesinin nedeni 5 inç ve üstü büyük ekranlı akıllı telefonlar.



2010 yılında ilk nesil iPad'in tanıtılmasının üzerinden yaklaşık 4.5 yıl geçti. Bu zaman diliminde büyük oranda iPad'in belirleyici olduğu tablet pazarında birçok marka birçok farklı model ile yerini aldı. Başlangıçta kimilerince burun kıvrılan ve başarısız olacağı düşünülen tabletler, henüz yolun başında rüştünü ispatladı ve tüketiciler tarafından ilgi gördü.

Büyüme yüzde 7'de kaldı
Buna rağmen, değişen pazar koşulları tabletleri de etkilemiş görünüyor. PCWorld sitesinin son haberi, tablet pazarında bir süredir hissedilen durgunluğu daha da açığa çıkardı. IDC verilerine göre, 2014 yılında pazarda sadece yüzde 7.2 oranında büyüme gerçekleştir. Bu oran geçtiğimiz yıl yüzde 52.5 olarak kayda geçmişti.




iPad'te dramatik düşüş
Tablet pazarındaki durgunluktan en büyük payı da iPad aldı. Erken tahminlere göre, iPad satışları bu yıl sonunda 64.7 milyona ulaşacak. Bu rakam geçtiğimiz yıla göre yüzde 12.7'lik bir düşüş demek. Tablet pazarındaki duraklamanın en büyük nedeni ise "phablet" olarak anılan büyük ekranlı akıllı telefonlara duyulan ilgi. Phabletlerin giderek popülerleşmesi doğrudan tablet pazarını etkiliyor. Bakalım önümüzdeki yıl pazar nasıl şekillenecek?


:: Tercihiniz phablet mi tablet mi?