Osman Ayık, TÜROFED Dergi'ye yaptığı açıklamada, “Turizm; Türkiye’yi değiştirip dönüştürerek daha sosyal ve hoşgörülü bir toplum haline getirmektedir. Ekonomik olarak da 54 sektörü destekleyen turizm bu alanlara çok önemli katkılar yapmaktadır. 2013 yılında ülkemize gelen yabancı ziyaretçi sayısı yaklaşık yüzde 10 artış göstermiştir. 30 milyonun üzerinde turist ağırlayan Türkiye, dünyanın en çok turist ağırlayan 6. ülkesi konumuna gelmiştir. Kısa zamanda servis anlayışımız, misafirperverliğimiz ve genç tesislerimizle 2013’teki rakamlar herkesin yüzünü güldürdü. Gelişen olaylara rağmen Türkiye turizmde büyümesine devam etti. Ana bloğumuzdaki pazarlarda kayıp yaşamadığımız gibi bu pazarlarda büyüdük" dedi.

YURTDIŞI ORGANİZASYONLARA DEVAM EDECEĞİZ

Başkan Osman Ayık, TÜROFED olarak 2014 yılı için yeni projeleri bulunduğunu söyledi. Bu sene ağırlıklı olarak yurtdışına yönelik çalışmalar yapmayı planladıklarını belirten Ayık, “Özellikle Türkiye’ye en çok turist gönderen Almanya, Rusya, pazarındaki fuarlar bizim için çok önemli. Türk turizmini ITB, MITT gibi uluslararası fuarlarda başarıyla tanıttık. Bu sene de buna devam edeceğiz. 2013 yılında Moskova’da bir Türk gecesi gerçekleştirmiştik. Türkiye’ye en fazla turist gönderen Rus seyahat acentaları için böyle bir faaliyet gerçekleştirmek bizler için çok verimli oldu. Bu tarz yurtdışı organizasyonlara bu yıl da devam edeceğiz” diye konuştu.


12 AY TURİZM YAPABİLMELİYİZ

Osman Ayık, Türkiye’nin turizmdeki başarısına ve 2014 yılındaki beklentisine de değindi:

“2014 yılında tek haneli artış yakalayacağımızı umuyoruz. Bunda en önemli etken Türkiye’nin artık tur operatörleri tarafından pazarlanması gereken bir ülke konumuna yükselmiş olmasıdır. Ülkemize yönelen uçak sefer sayısının artmış olması ve en önemlisi de gelen turistin memnun olarak ayrılması bizim için bu hedefleri yakalanır kılmaktadır. Bu nedenle de 2023 hedeflerini 50 milyon turist 50 milyar dolar turizm gelirini daha erken gerçekleştireceğimize inanıyoruz. Bütün bunların yanında yapmamız gereken iki önemli husus bulunmaktadır. Daha çok para harcayan turist profili için cazibeleri ortaya koymalıyız. Turizmin çeşitliliğini arttırmalıyız. Ve hepsinden önemlisi 12 ay turizm yapabilmeliyiz. Bunları yapabilmek için bütün enerjimizle çalışıyoruz.”