Koç Holding ve TOFAŞ AŞ Yönetim Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Türkiye'nin otomotiv üretiminin yüzde 46'sını ihracatının da yüzde 45'ini Koç Topluluğunun gerçekleştirdiğini belirterek, ''yaptığımız önemli yatırımlarla 2010 yılında FIAT'ın en önemli Ar-Ge merkezlerinden birisi olmayı hedefliyoruz'' dedi.

Koç, TOFAŞ'ın 40. kuruluş yılı nedeniyle ''TOFAŞ Bursa Anadolu Arabaları Müzesi''nde düzenlenen törende, TOFAŞ'ın 1968 yılında başlayan yolculuğunun, aynı zamanda ülke tarihinin de bir kesitini oluşturduğunu ifade ederek, TOFAŞ'ın hikayesinin 2 binli üretim rakamlarından yıllık 400 bin adetlik üretime uzanan bir başarı hikayesi olduğunu söyledi.

Koç, Vehbi Koç ile Türkiye'de otomotiv endüstrisinin gelişmesinde yol aldığı yakın çalışma arkadaşları Bernard Nahum, İnan Kıraç ve Suna Kıraç'a teşekkürlerini sunduğunu dile getirerek, ''TOFAŞ, 82 yaşındaki Koç Topluluğunun ve Türkiye ekonomisinin en önemli itici güçlerinden biri haline geldi'' dedi.

-''OTOMOTİV ÜRETİMİNİN YÜZDE 46'SINI GERÇEKLEŞTİRİYORUZ''

Otomotiv sektörünün, Türkiye için lokomotif sektör olma özelliğini pekiştirirken, 2007 senesinde 1 milyon 330 bini aşan üretim adediyle Türk ekonomisinin en önemli sektörlerinden birisi olmayı sürdürdüğünü belirten Koç, şöyle konuştu:

''Şu anda Türkiye üretiminin yüzde 46'sını ihracatın da yüzde 45'ini gerçekleştiriyoruz. Yalnız 2008 senesinde Ford Otosan'ın 115 milyon dolar, TOFAŞ'ın da 514 milyon dolarlık yatırım programları mevcut. Türkiye'nin toplam üretimi 2 milyona çıktığında da yine yüzde 45'lik payımızı devam ettirmek için var gücümüzle çalışıyoruz.''

-''HEDEF; EN BÜYÜK AR-GE MERKEZLERİNDEN BİRİ OLMAK''

Koç, 2.5 milyonuncu aracı üretme başarısını gösteren ilk yerli üretici olan TOFAŞ'ın, aynı zamanda Türkiye'nin en yüksek otomotiv üretim kapasitesine de sahip olduğunu belirterek, şunları kaydetti:

''TOFAŞ, 2008 yılında 3 milyar dolar ihracat hedefiyle üretim kapasitesini daha da artıracak. 40 yılın tecrübesiyle birleştirdiğimiz bir dinamizmi ve enerjisiyle Tofaş aynı zamanda inovatif ve rekabetçi yaklaşımlarıyla büyümesini sürdürecek ve yeni ufuklara ulaşacak. Yaptığımız önemli yatırımlarla 2010 yılında FIA'ın en önemli Ar-Ge merkezlerinden birisi olmayı hedefliyoruz. TOFAŞ'ın genç, eğitimli ve dinamik ekibi gelecekteki başarılarımızın en büyük güvencesidir. Bugün 9 bine yaklaşan TOFAŞ çalışanı ordusu bizim her zaman en büyük aktifimiz olmuştur ve bu gelecekte de böyle olmaya devam edecek.''

-TOFAŞ CEO'SU PANDIR-

TOFAŞ üst yöneticisi (CEO) Ali Pandır da Türk otomotiv sektörünün temellerinin TOFAŞ'ın kurucusu Vehbi Koç'un gayretleri ve ortakları FIA'ın büyük öngörüsüyle TOFAŞ fabrikasının kuruluşuyla atıldığını söyledi.

TOFAŞ'ın Türkiye ile büyüdüğünü ve büyümeye devam edeceğini anlatan Pandır, şöyle konuştu:

''Az sayıda insanla başladığımız bu yolda, bugün 9 bin kişilik dev bir aile olarak yola devam ediyoruz. 20 bin gibi mütevazi bir üretim kapasitesiyle başladığımız serüvenimiz, bugün 400 bin gibi Türkiye'de otomotivin en yüksek kapasitesine ulaştı. Aynı zamanda bu kapasiteyle FIAT'ın dünyadaki en büyük 3 üretim tesisinden birisi olduk. 2007'de 215 bin adetlik üretime ulaşarak, 1993 üretim rekorunu 14 yıl sonra kırdık. 2008'de 360 bin adede yürüyoruz. Geçen yılki üretimin 150 bin adedi ihracat olarak gerçekleşti. 2008'de önümüze koyduğumuz ihracat hedefimiz; 280 bin adet ve 3 milyar dolar.''

-''YENİ NESİL DOBLO'YA 410 MİLYON AVRO YATIRIM ''-

Pandır, geçen yıl mini Cargo projesiyle 3 markalı üretime geçerek, Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdiklerini belirterek şunları söyledi:

''Mini Cargo Projesi, ihracatımızda TOFAŞ'ın tarihinde bir kilometre taşı. Yılda 165 bin adet, üretim hayatı boyunca da 1 milyon adetten fazla üretilip, bunun yüzde 95'i ihraç edilecek.

2009'un ikinci yarısında yollara çıkacak olan '263' kod adlı yeni nesil Doblo da 410 milyon Avro'luk yatırım hacmi ile aynı zamanda bir model için yapılan yatırım miktarında, ülkemizde yeni bir rekor kırdı. Mini Cargo gibi mülkiyet hakları TOFAŞ'ta olan yeni Doblo'nun geliştirilmesi, TOFAŞ'ın Ar-Ge yetkinliğini bir kat daha artırdı. Şimdiki hedefimiz, Ar-Ge'deki bu yetkinliğimizi kullanarak ve yeni çıkan Ar-Ge teşvik yasası kapsamında TOFAŞ'ı aynı üretimde olduğu gibi FIAT'ın en büyük 3 Ar-Ge merkezinden biri yapmak.''



internethaber